en sväng i connecticut

 
Vi firade mitt värdbarns ettårsdag i lördags och så här fin var tårtan som min värdmamma gjorde! Vi har diskuterat fram och tillbaka de senaste månaderna vilket tema det skulle vara på kalaset och hur tårtan skulle vara och så vidare, men det blev ett litet nyckelpigskalas i slutändan och det var så mysigt! Jag själv är helt kär i tårtan, även om jag inte har smakat den än eftersom jag åt så mycket annat på kalaset. 
 
Kalaset var slut ungefär vid fyra-tiden och en stund därefter satte jag mig i bilen och körde till Fairfield där min orientation- och Boston-kompis bor. Hon flyttar ju till Texas om typ 3 veckor och detta var enda gången vi kunde träffas innan dess, så vi hade en sleepover hos henne.
 
Idag (söndag) så åt vi frukost på ett ställe som hette Chips, fast jag åt pannkakor och Julia åt en belgisk våffla. Därefter hängde vi på stranden och sedan lite på en karneval som hade kommit till stan. Den var mest för barn dock så vi gled bara runt. Vi åt glass och åkte till ett köpcenter i Bridgeport, staden som ligger tätt in på Fairfield. Julia bor dessutom så nära stadsgränsen att hon kan se Bridgeport genom köksfönstret, eftersom det är på andra sidan vägen. Det är helgalet hur nära allting ligger här. 
 
Jag körde sedan till Ikea i New Haven för att köpa födelsedagspresent till mitt värdbarn och för att insupa lite svenskhet. Ikea är ta mig tusan paradiset på jorden och jag älskar att gå där, men det hade varit roligare om det var någon mer än jag och om man faktiskt hade kunnat köpa något till sitt hem. Det känns så konstigt att ens köpa ljusstakar till rummet jag har här, de kommer jag ju ändå inte kunna få med mig hem. 
 
Det bar sedan iväg till West Hartford och Cheesecake factory för en av Franzis avskedsmiddagar typ. Det var i alla fall väldigt gott och jag vågade mig på att prova en ny cheesecake.- Oreo. 
 
Nog talat. Nu är det dags för att starta säsong 6 av Game of Thrones!











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype