Bookcon - here I come!

Ligger just nu i sängen och väntar på att mina bilder från tidigare äventyr ska överföras till datorn, så att jag imorgon kan ta hundra tusentals bilder på diverse författare, paneler och böcker. Jag är dödstrött och borde ha somnat för åtminstone två timmar sen, men eftersom jag var råkorkad och inte packade tidigare idag fick jag snällt göra det efter att jag kom hem från Jo. 
 
Idag jobbade jag 7-11:30, något som jag vanligtvis inte gör på fredagar. Istället brukar jag börja vid 11:30 ... Men min värdmamma tog med sig barnen till sin kusin på eftermiddagen och jag erbjöd mig igår att ta morgonen istället så att jag åtminstone jobbade lite under dagen. 
 
Efter det satt jag i soffan och tittade på dålig tv, var sur för att min dator på något sätt blivit blockad från routern så jag kunde inte använda den alls. Eller, det kunde jag ju men jag kunde inte använda internet. Allra bästa Jo hade dock frågat sin värdmamma om det var okej om jag kom över till hennes hus och lekte med hennes värdbarn under dagen, så jag kom dit vid 15-tiden. Vi tittade på Rent medan barnen sov och sen lekte vi lite med hennes värdbarn innan det var dags för middag. 
 
Vi köpte pizza och käkade cupcakes på NoRA innan det var dags att bege sig hemåt för att packa. Så nu har jag duschat och tvättat håret, skrivit ut boardingpass och biljetter till alla meet and greets, laddat ner Uber-appen så att jag kan ta mig smidigt till flygplatsen vid fyra-tiden i natt. Förstår ni nu varför jag verkligen, verkligen borde sova redan? Klockan ringer 3:45, flyget går 6:15, och sedan är det full rulle på ett bokkonvent hela jäkla dagen. 
 
Jag är så galet peppad men också lite nervös för att flyga själv (fast jag flög både hit och till Paris själv) och så är jag orolig att jag ska komma sent till Penguin Teen Trivia Challenge, en av tävlingarna som jag vann biljetter till! Den börjar vid 9:00 och mitt plan landar vid 07:52 ... Jag får göra det bästa av situationen helt enkelt! Jag ska försöka ha så roligt som möjligt och bli så inspirerad som möjligt, så att om några år är jag där som författare istället för besökare. 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype