Polis polis potatisgris

Jag jobbade idag, lördag, eftersom jag var sjuk i torsdags. Jag började vid tiotiden och slutade vid halv sex och kan helt ärligt säga att vi inte gjorde särskilt mycket då C var på ett väldigt dåligt humör hela dagen. 
 
Efter det drog jag till Cheesecake Factory för att fira Helenas födelsedag! Vi hade det himla trevligt och jag är fortfarande helt galet mätt. Jag åt så mycket pasta alfredo och sen typ en tredjedels cheesecake på det. Som tur är kan man ju ta mig sig all överbliven mat hem här i USA så nu har jag räddat lunchen nästa vecka! Jag hade skrivit ut några bilder på oss till Helena eftersom jag vet att hon håller på med scrapbooks. 
 
Men nu till kvällens höjdpunkt: efter att ha sprungit in och kissat på Barnes and Noble (räddaren i nöden) så körde jag till en lekpark i Glastonbury för jag tänkte att jag kunde sitta där och läsa lite. Jag var inte redo att åka hem än så jag ville stanna kvar lite till. Väl där så ser jag att det är en polisbil på samma parkering men jag tar det lugnt och gör tidernas parkering - snyggare och smidigare får man leta efter. 
 
Inte ens två minuter senare har de kört upp och säger hej till mig samt förklarar att man får inte vara i parken efter stänging. 1) Hur stänger man en park som har stora öppna ytor utan staket? 2) Varför inte??? Men det sa jag inte förstås utan bad om ursäkt och berättade att det visste jag inte, jag ger mig av genast ungefär. 
 
Där trodde jag att det var över. Jag började faktiskt köra hemåt den här gången, men vem tror ni inte ligger tätt i häl i princip hela resan hem om inte samma jäkla polisbil. Det bästa är dock att så fort det blev tillåtet körde de om mig, trots att jag log i maxhastigheten för sträckan. Och vid en stoppskylt senare så stannade de inte ens utan gled bara vidare. 
 
Fantastiska förebilder, inte sant?
 
Imorgon är det mors dag här, men eftersom min värdmamma är i Boston med E så kommer min värdpappa att ta med C dit. Vad min värdmammas föräldrar planerar att göra imorgon har jag ingen aning om, men jag planerar att gå till New York. Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra än, det är ju en stad med oändligt många möjligheter, men det kommer ju att inkludera ett besök på allra bästa Books of Wonder. Det är inte helt omöjligt att jag tar mig till the Met(ropolitan museum of art) men vi får se hur mycket det kostar där, försöker ju spara pengar inför Chicago nästa helg!











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype