Almost there


Jag var på väg att skriva "nu är slutet nära", men då låter det ju som om jag är döende. I vilket fall som helst är jag snart klar med min ansökan, jag ska på intervju på onsdag och sen är jag kanske i matchningsprocessen? 

Jag vet inte riktigt hur snabbt det går efter intervjun innan man är godkänd, men jag tänker räkna med att det dröjer i alla fall en vecka. På det viset kan jag inte gå runt och hoppas på att bli godkänd innan helgen. Jag hinner liksom inte bli besviken när det inte ploppar ner ett mail på fredag :)

Jag har i varje fall börjat med min au pair video och klipper och filmar små klipp på familj och vänner och sånt så fort jag kan, och det är så roligt att det kanske blir några vloggar när jag är där borta på andra sidan Atlanten. Vi får se helt enkelt :)

Idag har jag jobbat första dagen i sista veckan på sommarjobbet. På lördag åker jag till Stockholm, kommer hem tisdagkväll och på onsdag fyller jag år. Efter det får livet väl liksom rulla på? Jag ska söka lite jobb och framför allt anmäla mig till timvikariat i kommunen. Kan ändå passa på att få lite barnerfarenhet till, det skadar ju aldrig! :)











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype