Hagelgevär och bad

Igår hände det mycket i min värld.
 
Jag tog tag i saker och beställde personbevis 120 från Skatteverket, eftersom min intervjuare från SI tyckte att jag skulle göra det. Som hon sa så vet man aldrig hur snabbt efter matchningen man ska åka eller får en tid hos amerikanska ambassaden, så hon föreslog att jag skulle beställa det så snart som möjligt, eftersom det kan ta tid. 
 
Jag skickade även in en intresseanmälan till barnomsorgen i kommunen, komplett med cv och personligt brev, varpå jag ringde chefen för timvikariat i kommunen och pratade med henne. En timme senare fick jag en inbjudan till informationsmöte om det här! Det lönar sig med andra ord att ringa upp folk. 
 
Efter det provade jag att skjuta hagelgevär på lerduvor (jag träffade 0/12) och efter det hämtade jag på fritids. 
 
Jag och min stora lillebror lagade middag men glömde att krydda kycklingen, så det blev tyvärr ingen hit. Efter det åkte hela familjen till en av öns badstränder.
 
Tyvärr är jag en sån person som är sist i och sist upp. Jag hinner aldrig bada med mina syskon för att jag är för långsam i haha ... I vilket fall som helst övade jag på att stå på händer i vattnet, vilket ni kommer att se bevis på nedan. 
 
Ett annat tyvärr är också att jag är så fruktansvärt otränad att jag vaknade med träningsvärk imorse. Jag får ta mig tusan ta i tag med det där med, för så här ska det väl ändå inte vara? Jag är öm i överarmen och i låren. Sorgligt, minst sagt. 
 
Idag är det två veckor sen jag hade min intervju, men jag har inte hört ett ljud. Är det normalt? Min intervjuare sa att det kunde dröja upp till 2,5, vilket skulle vara typ på fredag. Har jag inte hört något på måndag får jag väl ta kontakt med dem. Man blir ju bara så otålig på att verkligen komma igång!
 
 
 
 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype