T U E S D A Y

Jag fick reda på i fredagskväll att kontoret hade ringt en av mina referenser, så nu är det verkligen på g. Jag önskar bara det kunde gå lite, lite snabbare. Börjar bli riktigt otålig här. 

Under tiden har jag påbörjat au pair-arbetet i förtid. Detta är andra morgonen som jag går upp vid sju och väcker de av mina småbröder som inte är vakna, och sedan hjälper till med frukost och kläder och borsta tänderna på minsta innan det är dags för skolbussen 08:05. 

Nu låter det som om jag har typ åtta syskon, men det är bara tre bröder varav en fyller arton om ett halvår. En är tolv och den tredje är nästan sex år gammal.

Andra saker som händer idag är informationsmöte med timbanken om vikariat i barnomsorgen. Jag behöver bara få de papper som behövs och det har inte gått så bra ... Väntar på papper från polisen som förhoppningsvis kommer idag, annars har det nog blivit fel någonstans. Posten kommer vid tio här så jag får vänta tills dess - det finns inte mycket annat att göra. 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype