APiA & Skandinaviska Institutet

Igår betalade jag programavgiften till APiA. Jag har kunnat betala den nu i några dagar men jag har behövt samla mig lite (som alltid) innan jag kunde göra det.

Men nu är det gjort! Ca 9000kr för programavgiften, och sen är det ju pengar hit och dit till andra organisationer så som amerikanska ambassaden för visum (1360kr), internationellt körkort från Motormännen (250kr?) och polisen för utdrag (192kr) och så var det några saker till. 

När jag bara funderade på att ansöka förra hösten räknade jag en del på kostnader osv och Skandinaviska Institutet/Au pair in America var billigast av dem jag kunde tänka mig att åka med. 

Fast jag fastnade nog egentligen SI för att jag bara hade hört bra grejer om dem via bloggar. Matchningsprocessen var också en avgörande del - det här med att man kan få flera matchningar samtidgt har jag inte hittat hos någon annan organisation. Det kändes viktigt för mig att kunna prata med många och att jämföra familjer mot varandra.

Allt det slutade ju bra! Här sitter jag nu, på väg in till jobbet, med 8 arbetsdagar kvar och sen är det nio "lediga" dagar innan jag åker! Galet. Så mycket kvar att göra. 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype