Gorm the Storm

De senaste dagarna har minst sagt varit spännande. I söndags kväll, när stormen skulle komma till Karlskrona, firade jag en kompis födelsedag inne i stan. Färden hem var blåsig och vinden ville ha ner mig och cykeln diket, vilket jag givetvis vägrade och höll mig mitt på vägen.

Strömmen försvann någon gång innan klockan 02 och var fortfarande borta när jag skulle upp vid 06. Strömmen kom tillbaka ungefär fyrtio minuter senare, men då var det ju försent eftersom jag redan ätit frukost.

Tydligen försvann strömmen vid 10 sen och efter vid lunchtid blev mina bröder hemskickade från skolan eftersom den var för kall för att vara i. Igår var skolan stängd pga strömavbrottet och idag ska de åka in till stan för att låna klassrum i en skola där. 

Vi fick köpa mat i stan eftersom strömmen var borta fram till 21:30 måndag-kväll, och vi spelade mycket kort och gick och lade oss tidigt. Eller, jag skulle ha gått och lagt mig tidigt men strömmen kom tillbaka och jag sprang in i duschen för att hinna innan den försvann igen. 

Sen dess har min del av ön haft ström. Det var fortfarande problem på vissa delar av ön igår, bland annat där skolan ligger och därför ska de till stan idag. Mycket spännande för mina bröder. 

Och där har ni anledningen till varför jag jag har varit lite MIA den här veckan. 

Ikväll sätter jag och pappa oss i bilen och ska köra till Stockholm då jag har min VISA-intervju imorgon. Tagga typ 7 timmar i bil mitt i natten i december. 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype