livet atm

 
Ungefär så snabbt känns det som alla mina tankar går runt i hjärnan just nu. Saker jag ska göra, saker jag borde ha gjort för länge sen, måste köpa detta, måste hinna detta, måste ringa detta samtalet. Så mycket grejer och alldeles för lite tid!
 
Det är bara tolv dagar kvar, varav fyra går bort pga heldag i Skåne innan jul (hejdå farmor och farfar/fira faster som fyller jämnt), julafton, juldagen, annan dag jul och INGENTING ÄR ÖPPET. Alltså måste jag ha handlat allt jag behöver handla den 22 december. Och tills dess är det en vecka. Varav jag jobbar tre dagar till.
 
Just nu känns det som att jag klagar en del och jag vet att jag gör det. Jag måste få ur mig stressen någonstans och det blir här idag. 
 
Jag har börjat skriva en packningslista och en inköpslista men som sagt, det snurrar. Resefebern har också kommit och jag har börjat sova dåligt om nätterna, vilket jag inte har gjort sedan veckan med uppkörningen. (Innan dess var det studenten och innan dess var det resan till Sydafrika. Detta har varit ett himla roligt men sjukt stressigt år.)
 
 
Men julkänslan gör sig till känna allt mer för varje dag som går! I helgen var det Lucia och jag var brandvakt på Karlskronas bästa luciatåg i lördags (Fredrikskyrkans flickkör). Om ni får chansen så måste ni gå i mitt ställe nästa år för det är verkligen magiskt! 
 
Vi klarade oss undan bränder och avsvimmade tärnor i en fullsatt kyrka (så fullsatt att vi fick säga nej till folk som ville komma för att det blev en brandrisk)! Det var första gången jag var brandvakt så det var lite nervöst också ... Jag har heller aldrig sett någon som svimmat så jag var kanske inte bästa valet av brandvakt. Men som sagt, allt gick bra! 
 
I söndags gick jag i Luciatåg och jag är nog inte nöjd med min del i det hela egentligen, men folk säger att det lät bra så jag litar på dem! Det var himla stressigt där också med små barn som skulle vara med, ett litet tärnljus som gick sönder 2 minuter innan vi skulle gå in och min lillebror fick näsblod strax innan det på sitt stjärngosselinne ... Allt löste sig och blodet gick bort i tvätten faktiskt! 
 
Just nu vill jag bara att veckan ska ta slut för det innebär äntligen lite ledighet (tror jag ja ...) och så är jag skittaggad på att se följande julfilmer:
 
 
 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype