Visum + flyg

I onsdagskväll, ca 21:00, satte jag och pappa oss i bilen och började köra mot Stockholm. Vi pausade i Vetlanda vid midnatt och sen var vi på en lastbilsparkering och sov vid tretiden ungefär. Sen körde vi in till Stockholm och pga att de bygger om Slussen var det ett himla sjå eftersom vår gps vägrade begripa det. 

Vi hittade ut till ambassaden, men eftersom klockan var typ 6:30 så åkte vi och åt frukost på hotell, vilket var trevligt. Vi hann med en liten promenad runt kvarteret och diskuterade lägenhetsliv (jag trivs inte i lägenheter, pappa skulle, om han nu bodde i Stockholm, gärna bo mitt i stan). Vi fixade nya bilder till visat eftersom jag tappade bort de bilder jag tog för typ tre veckor sedan. 

Väl ute vid ambassaden så stod jag i kö i ungefär en och en halvtimme utomhus. Svinkallt. Deras säkerhetskontroller är så sjukt överansträngda egentligen, men så är det ju också USA vi pratar om.

Väl inne fick jag lämna ifrån mig mina papper, och sen var det väntan igen - i typ en timme till. Jag blev uppkallad för att lämna fingeravtryck och fick sedan vänta i tio minuter till kanske innan det var dags för min intervju. 

Intervjun tog max 4 minuter och jag svarade på saker som vad heter barnen, vart ska du, ska du studerar där, ska du ha roligt? Jag fick veta att mitt visa var godkänt och det kommer att skickas hem till mig under veckan typ. 

Det enda som var lite spännande var att framför mig i kön (och sen även bredvid mig i väntrummet) var Bill Skarsgård.

Idag har jag också fått mina flygtider! Den 27:e december är det alltså Köpenhamns flygplats som gäller, sedan  är det mot Berlin och sist mot New York. På flyget mot New York åker jag tillsammans med några andra tjejer från chatten vi har, så skönt att redan ha fått kontakt! 

Och dessutom är det inte svintidigt på morgonen så allt kan gå i godan ro och förhoppningsvis får jag i mig frukost! 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype