Intervjun är bokad!

Nu har jag bokat intervju (5/8, alltså på onsdag!) och ska ta mig för egen maskin till Växjö. Min chef har varit så himla snäll och gett mig ledigt halva dagen. 

Jag kommer ju hinna bli himla nervös över mest allting, kommer ju att stamma fram orden i den delen när man ska prata engelska. Får bara komma ihåg att prata L Å N G S A M T. Det blir bäst då. 

Om jag blir godkänd på onsdag/strax därefter är jag inne i matchningsprocessen!! Så himla spännande att vara så nära det jag har längtat efter så länge. 

Måste bara lägga på ett kol och skriva färdigt brevet till värdfamiljen. Jag, som annars brukar ha lätt för mig att skriva, tycker att det är svårt att formulera glädjen för barn och ens egen barnerfarenhet utan att brevet dryper av fett för att det är så smörigt samtidigt som man inte kan vara för fyrkantig. Då får ju familjen inte någon känsla för mig som person och det är ju viktigt ... Ah. Det är precis som att skriva ett personligt brev och jag avskyr dem. 

Aja, en jobbdag till innan helgen och imorgon ska jag antagligen baka kärleksmums på arbetstid vilket är toppen då jag älskar att baka. Så imorgon blir en bra dag oavsett vad som händer! 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype