34 days left

Idag har jag blivit tillagd i en What's App-chat med en massa andra tjejer som ska på orientation samtidigt som mig! Jag är så glad att jag äntligen har fått lite kontakt med folk som kommer att vara där samtidigt som jag är där. 

De allra flesta är från Tyskland och Sydafrika, vilket i sig inte är så konstigt. Det är många au pairer från dessa länder rent generellt. Det är också mysigt för typ alla Sydafrikanerna flyger från Johannesburgs flygplats, och där jag har jag också varit! Den var väldigt trevlig att vara på, trots det försenade bagaget (med det var Köpenhamn/Zürichs fel). 

Tre av de tyska tjejerna i den gruppen kommer att bo i Connecticut precis som jag - däremot bor de alla närmre de andra än det bor nära mig ... Men alltså, bara för att jag inte har hittat någon som bor nära mig än så betyder det ju inte att personerna inte existerar. Det blir nog bra!

Om du som läser bloggen (ni är faktiskt några och det gör mig så glad, så glad!) också ska gå på orientation den 27:e december, prata med mig så lägger jag till dig i konversationen! 


Anna    •     •   http://nouw.com/annahs

Hej! Hittade din blogg av en slump, men jag är au pair i Connecticut och såg att du kommer bo ca 40 minuter ifrån mig! Det finns knappt några andra svenskar här så hade varit kul om vi kunde ses någon dag när du kommit hit! :D

Svar: Ååh vad roligt att få kontakt med någon! Jag träffas jättegärna så klart, alltid trevligt att ha någon på andra sidan redan!
Rebecca










Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype