Ett jävla krångel

Jag vet inte om jag skrev om det sist eller om ni kommer ihåg det, men jag har haft ett jävla klydd med mitt belastningsregister från polisen. 

Man får ju under sin intervju skriva under ett papper som ska skickas vidare till polisen, och jag skrev under något men vi kom överens om att min intervjuare skulle ta hand om det. 

I samma veva beställde jag ju vanliga utdrag från brottsregistret till diverse jobbansökningar. När jag sedan fick ett brev från polisen (sent i augusti/tidigt i september) så skickade jag ju iväg det till Skandinaviska Institutet som instruerad. Där fick jag höra att det var fel papper och jag fick skicka efter ett nytt.

Så jag skrev ut en blankett, skrev på, scannade in och mailade. 
R a d i o s i l e n c e. 

Vi ringde och hörde med polisen - tydligen skulle de ha mailat mig men icke sa nicke, tomt i min inbox. Saknade en passkopia, så den mailade jag iväg och sen fick jag en avi att betala. Sen kom äntligen utdraget. 

Tyvärr tog ju klyddet inte slut för förra veckan, efter att ha mailat SI och frågat, fick jag reda på att skiten aldrig kommit fram. Så nu måste jag börja om IGEN, och det är bara fyra veckor till min avresa, varav en går bort pga julhelg och röda dagar. 

Håll tummarna för att allt löser sig för jag vet inte vad som händer om jag inte får in pappret i tid. 

Sen fick jag ju också reda på igår att min familjs barnläkare rekomenderar alla att ta influensavaccin pga att flickan är infektionskänslig eftersom hon är för tidigt född. Dessutom ska hon genomgå en operation (lilla vännen) i januari och då vill man ju inte komma hem till någon som är sjuk.

Detta skulle jag ta tag i igårkväll. Det finns vaccinationstillfällen på vårdecentraler men gissa vad? Alla dessa har redan hänt nu i november! Jag blir så förbannat trött på allting. 

Så strax efter åtta idag ska jag ringa vårdcentralen och säga "lös detta" och jag har mailat polisen. Produktiv morgon. 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype