v i s a

För att åka som au pair behöver man ansöka om ett amerikanskt visum och det är en fruktansvärd process. Det är papper som ska fyllas i och på internet och saker ska skrivas ut och fotograferas och tider ska bokas. Galet! Jag har jobbat lite halvhjärtat i två kvällar nu och är klar så långt jag kan utan foto (för det samarbetade ju absolut inte). 
 
Man ska skriva under ett papper som kallas DS-2019 och även fylla i ett formulär, DS-160, online på ambassadens hemsida. Personbevis 120 (på engelska) från Skatteverket beställde jag redan i somras så det har jag sedan länge, men om jag inte minns fel (jag hittar inte informationen bland mina mail) så ska man ha med sig ett kontoutdrag från banken till mötet på ambassaden. 
 
Det är inte ens allt men det är det som jag kommer på nu på rak arm. 
 
Andra saker som måste göras innan avresa är en hälsoundersökning, och den har jag bokat! Tyvärr behöver jag nog omboka den eftersom jag inte tror att jag kan lämna jobbet så dags. Jag har nog inte svårt att lämna jobbet för en fyrtiofem minuter rent generellt, men inte den dagen och den tiden. Jag får ringa imorgon. 
 
Nu är det tillbaka till mitt älskade Downton Abbey och snart läggdags innan sista arbetsdagen denna veckan. Länge leve fredagen!











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype