match #13 | Tiburon, CA

 
Vart: Tiburon, CA
Barn: Flicka, 3 år, flicka, 0 år
Djur: 
 
Denna familjen har också en svensk mamma, men pappan är brittisk. Äldsta flickan pratar flytande svenska men behöver någon som håller igång språket, och så vill de ju också att den lilla tjejen ska lära sig svenska. 
 
Nu har jag inte fått några bilder på deras hus men de beskrev au pairens rum som typ en egen stuga/en andra lägenhet som den förra ägaren hade som sin konstatelje. Vackra bjälkar i taket och fönster ut mot havet. Tyvärr kan man ju inte välja en familj för ett rum ...
 
Om man tar färjan så är man 20 minuter senare inne i San Franciscos centrum. Färjor är jag ju van vid så inget nytt på den horisonten. 
 
Däremot skriver familjen att man ska vara självständig på fritiden och de förväntar sig inte att jag umgås med familjen på min lediga tid. Vilket är precis tvärtom vad jag förväntar mig? Jag hoppas verkligen att jag kan bli en del av en familj som man kan sitta i soffan med på kvällarna och titta på TV med ... Är det för mycket begärt? 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype