match #16 | Ridgewood, NJ

 
Vart: Ridgewood, New Jersey
Barn: Pojke, 12 år, flicka, 6 år, pojke, 0 år
Djur: Cats + guldfiskar
 
Jag tror att jag fick denna matchningen i måndags ... Inte för att det spelar någon större roll. Jag mailade fram och tillbaka med mamman och vi bestämde oss för att prata via skype igår kväll. 
 
Det var ett ganska långt samtal, på ungefär 40 minuter sammanlagd tid (hon var tvungen att springa iväg och kolla på några röntgenplåtar till en hund - hon jobbar som vetrinär) och hon ställde många frågor. Det var många "vad gör du i detta scenariot" vilket var första gången för mig, men lärorikt. Jag visste inte riktigt vad hon ville att jag skulle svara, men det var bara en enda fråga där jag kände att jag antagligen ljög lite. Vilket inte är så bra eftersom det var en fråga om bilkörning men men. Jag svarade det hon ville att jag skulle svara så det är ju bra. 
 
Vi avslutade vårt samtal med att hon skulle höra av sig till sin (svenske) man om att han och jag ev kunde prata idag (torsdag). Jag fick snabbt ett mail tillbaka som sa att han kunde prata redan då! 
 
Så då pratade jag i tjugo minuter med pappan. Han var trevlig men samtalet flöt inte på lika bra som med hans fru, men så är det ibland. Man är inte på samma nivå av pratsamhet. Han är även bekant med min gudmor då de seglade tillsammans för typ tjugo år sedan. 
 
Jag har fått ett mail från familjen med några frågor till, jag ska svara och ställa frågor tillbaka och så får vi se. 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype