match #17 | Sommerville, MA

 
Vart: Sommerville, Massachusettes
Barn: Flicka, 6 år, pojke, 3 år
Djur: Katt, hundar, chinchilla
 
Den här familjen ska jag prata med ikväll och jag är så peppad! De verkar superspännande då värdmamman är från Schweiz och pratar franska med barnen och pappan är svensk och pratar svenska med barnen, samtidigt som det gemensamma språket är engelska i hushållet. Deras profil på hemsida är tom men jag fick ett långt mail där hon hade bifogat allt som vanligtvis finns på APiA samt lite till, så det gör ingenting. 
 
De har även utsikt över Harvard University och MIT (Massachusettes Institute of Technology) från sitt hus och bor i en stadsdel som heter Sommerville i Boston om jag har förstått saken rätt. 
 
Deras brev är roligt och väldigt bra skrivet, vilket verkligen fick intresset att gå upp i toppen, och sedan har mamman erbjudit att jag kan få prata med deras nuvarande au pair efter vårt samtal ikväll om jag vill gå vidare. Om inte det kommer upp något alldeles konstigt ikväll så är jag mer än pepp på att prata vidare med den här familjen! 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype