match #20 | Wilmington, DE + match #7 | update

Wilmington, DE locator map
 
Vart: Wilmington, Delaware
Barn: Flicka, 10 år, pojke, 8 år, pojke, 13 månader
Djur: -
 
Denna familj matchades jag med i tisdags. Jag pratade via facetime med mamman och minsta pojken (han sa inte mycket haha) igår och det var så trevligt och mamman var så galet rolig att prata med. Hon jobbar en helg i månaden i NYC, så då åker hela familjen upp till hennes föräldrar och bor hos dem under helgen. 
 
Hennes man och syster jobbar båda två som rabbiner och de firar judiska och amerikanska högtider, vilket verkade så spännande. De äter kosher och barnen går i judisk skola. Man skulle jobba lite på morgonen och lite på eftermiddagen vilket kändes hellugnt. Det är typ så det är hemma nu om jag passar min minsta lillebror någon dag och det är inte ett väldigt tungt schema. 
 
Däremot är de i princip vegetarianer. Alla som känner mig vet att jag är otroligt knepig med maten, och att äta vegetariskt i ett år är alldeles för ovant för mig. Jag skulle inte klara det. 
 
Jag har mailat familjen och låtit dem veta detta. Vi skulle ha skypeat imorgn med hela familjen men jag känner att det inte är schysst mot familjen när jag redan nu vet att det inte kommer att bli något. Det suger för den här familjen kändes superspännande men tyvärr. 
 
match #7 | south orange, nj
 
Den här familjen skulle bestämma sig i helgen och medelade idag att de hade varit en annan au pair. Det var inte jätteoväntat eftersom de hörde av sig först idag, så jag har förberett mig, men det är ju fortfarande surt för familjen verkade verkligen superbra.
 
Jag ska ta nya tag när jag får nästa matchning ... Men just nu är jag ganska trött på den här processen. Det är ungefär 6 veckor sedan jag blev godkänd och under den tiden har jag fått 20 matchningar. Jag vet inte hur det står sig jämfört med andra, men jag är ändå nöjd med att min ansökan verkar vara en bra sådan. Jag får också beröm av många för min engelska och att jag vill läsa mänskliga rättigheter efter au pair-året. 
 
Som sagt - nya tag snart. Nu: How I Met Your Mother + lösgodis som tröst.











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype