Match #1 | Marietta, GA

 
 
Vart: Marietta, Georgia
Barn: Flicka, 6 år, pojke, 0 år
Djur: Hund
 
Jag har fått min första matchning! Helt galet vilket lyckoskrik det blev när jag kollade inkorgen. Måste ha skrämt slag på både vår hund och de rådjur som antagligen var ute i skogen med mig.
 
Mitt första intryck av familjen är att de verkar trevliga, fötterna på jorden (i sin essay skriver de om att de har regler men att reglerna mestadels handlar om säkerhet och är ganska naturliga grejer) och flickan verkar sockersöt. Familjen bor i Marietta som verkar vara en förort till Atlanta, som är delstaten Georgias huvudstad. 
 
Däremot verkar deras brev vara något i stil med ett gammalt välkomstbrev till en tidigare au pair och de pratar om regler men har inte bifogat några, så det är ju frågor jag kommer ställa. Jag kommer att maila familjen för att få lite bättre kontakt och för att få reda på mer om dem. 
 
Ååååh, detta är så spännande att jag nästan avlider känns det som. 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype