skype | match #3

Jag har precis pratat med familj nummer tre på skype i 23 minuter och 40 sekunder. Att döma av min chatt på facebook med bästa vännerna så är jag helt lyrisk ungefär - pulsen har precis lugnat ner sig. 
 
Jag hann inte få svar på särskilt många frågor - det var dålig uppkoppling så samtalet hackade en hel del, men jag fick prata med båda föräldrarna och vinka till tjejerna. Det var en del frågor om min körning, framför allt vintertid då det tydligen är snö i Indianapolis från ungefär november till februari/mars. Tyvärr, då jag bor i södra Sverige, så har vi inte haft någon snö whatsoever sedan jag började övningsköra i februari 2014. 
 
Vi pratade lite om vad jag vill läsa när jag går på college (som au pair måste man läsa 6 college credits, det är en del av programmet som USA har bestämt ska vara där) och jag berättade att jag funderar på typ creative writing eller amerikansk historia. Det tyckte mamman lät som en superbra idé och lade in en kommentar om att jag i alla fall inte behöver läsa engelska, det var jag redan så bra på! Sånt blir man ju superglad över att höra.
 
Samtalet kändes superbra förutom att jag ibland missade vad de sa på grund av något, antagligen uppkoppling ... Men har jag chans att prata med dem när de är hemma sen (de var på ett hotell just nu) så antar jag att uppkopplingen är bättre? 
 
Det bra intryck jag fick av deras profil har ju bara förstärkts nu. Jag ska skriva ett mail med frågor om en stund, jag ska åka iväg till jobbet och tänka på allt ihop innan jag skriver mailet. Sen får vi hålla tummarna att det känns rätt imorgon när jag vaknar.
 
Hoppas även att det känns bra på måndag när föräldrarna kommer hem så att jag äntligen kan prata med dem om allt det är. Det här har bara varit min första vecka i matchningen men sällan har jag behövt dem att ventilera med så mycket som nu.
 
Match #1 | Marietta, GA
 
Jag har valt att släppa match #1 då det inte känns rätt. Jag har mailat familjen men eftersom jag gjorde det för ca 30 sekunder sen så har jag inte fått svar än. 
 
Match #2 | Denver, Colorado
 
Imorgon klockan 17.00 kommer jag vara bänkad för en annan skype-intervju, denna gången med match #2. Nästa gång vi hörs är antagligen efter det samtalet.











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype