match #5 | birmingham, MI

 
Vart: Bloomfields Hills, Michigan
Barn: Flicka, 6 år, flicka, 4 år, flicka, 5 mån
Djur: -
 
Jag vaknade upp till ytterligare en matchning! Denna familj bor i en förort till Detroit och har tre döttrar, varav de två äldsta går i skolan på vardagarna. 

De skriver att man jobbar ungefär 7am-5pm på vardagar när mamman jobbar på kontoret (jobbar hemifrån ca 2 dgr/v), men även lite på helger. 

När man inte jobbar är man välkommen att vara med i familjelivet, även om familjen förstår att man som au pair vill hänga med kompisar och upptäcka saker. 

Jag tycker att familjen låter väldigt intressant, framför allt eftersom jag verkligen är ute efter att få en till familj och verkligen kan få en plats i familjen annan än rollen "anställd". 

Jag ska försöka hinna prata med den här familjen ikväll, men det kan bli tight med annat inplanerat ... Håll tummarna!

Match #4 | Winnetka, Illinois

Jag ska prata med match #4 under kvällen. Vi har inte specifierat någon tid vilket stressar mig lite nu iom match #5 samt att jag kom på att jag ska simma med mina kompisar ikväll mellan typ 20:00 och 21:15. Det är mer än en timme som jag inte är anträffbar ... Å andra sidan misstänker jag att familjen kommer ringa ganska snart efter mina utvalda tider (17:00-21:00) så då hinner jag kanske med båda samtalen innan simningen. Fingers crossed! 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype