match #7 | South Orange, NJ

 
Vart: South Orange, New Jersey
BarnFlicka, 10 år, pojke, 8 år, flicka, 1 år
Djur: -
 
Min första matchning på östkusten! ÄNTLIGEN säger jag bara. Jag har ju hela tiden trott att jag passar där men har inte fått det bekräftat förrän nu. 
 
Familjen verkar supertrevlig, den är svensk-amerikansk och man pratar båda språken i hemmet. Mamman är svenska och pappan är som ni förstår amerikan. De har gärna en svensk au pair för att hjälpa till så att barnen får språket men även att au pairen är från Europa för att få in lite europeiska värderingar. 
 
Jag tycker att familjen verkar superspännande, framför allt mammans jobb ... Vet inte hur mycket man får säga men jag kan ju säga som så, att det är ett jobb som jag själv skulle trivas med!

Jag har, innan hela den här processen drog igång, pratat med mina föräldrar och sagt att jag inte vill vara i en svensk familj i USA. När jag nu tänker efter förstår jag inte riktigt varför jag kände så, man är ju fortfarande i USA och det är ju det som spelar någon roll. Det är ju USA som är grejen för mig, inte språket. 
 
Familjen verkar trevlig och de har till och med bifogat ett citat från en tidigare (svensk) au pair, som utrycker att att familjen verkligen är en superfamilj. 
 
Jag ska prata med den familjen om drygt fyrtio minuter, så det blir spännande!











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype