match #8 | Aurora, CO

 
Vart: Aurora, Colorado
Barn: Flicka, 3, flicka, ca 1 1/2 månad
Djur: Hund
 
Trillade ner två mail i inkorgen imorse. Dels från APiA med det klassiska "you have a match!" och ett från mamman i den här familjen. Mailet från mamman var långt och hade ungefär elva väldigt utförliga frågor, men det gör ingenting. Jag förstår hennes synvinkel - hon vill veta att detta stämmer innan hon går vidare och börjar prata med mig på riktigt liksom. Det är helt okej med mig! 
 
Första intrycket är tyvärr svalt av orsaker jag inte kan sätta fingret på. Däremot verkar det trevliga, liksom alla amerikaner. Det är lite roligt för den minsta tjejen är född på min födelsedag! 
 
~ * ~
 
Annars i livet så håller jag på att göra mig redo för en weekendresa till Paris och en kompis som numera bor där. Det är fruktansvärt läskigt för jag har aldrig flugit helt själv innan, mer än från Stockholm, och flyga utomlands och flyga från Kastrup som är en stor flygplats ... Jag upptäckte ju nu ikväll att jag borde skriva ut ett mail gällande bokningen och ha med mig till Kastrup. Det blir ett par nödlösningar imorgon (t.ex. en snabbvisit till stadsbiblioteket för att skriva ut papper, försöka fixa ett kollektivtrafikkort ... aaaah.)
 
Jag ska också hinna städa rummet och packa färdigt och duscha och raka benen och liksom göra allt annat som jag inte hunnit i veckan då jag har jobbat. Jag har jobbat och tack gode gud för det! Det är roligt att jobba på förskolor, även om det är lite jobbigt att hoppa runt på en massa. Jag hinner aldrig riktigt få en connection med barnen och har bara varit tillbaka en gång, och då på den förskolan där jag bor. Hinner aldrig få koll på personalen och jag är för feg för att hänga i diverse personalrum haha. 
 
Däremot är det nog väldigt, väldigt anorlunda att jobba som au pair. Där har du bara ett mindre antal barn och du är där i ett helt år - det är klart att man kommer närmre de barnen än några andra. Dina chefer har du ju också mycket närmre till hands än när man måste jaga dem på telefon hela tiden ... 
 
I vilket fall som helst ska jag se det första avsnittet av Modern Family för den här säsongen, och sen ska jag säga tack och godnatt. Håll tummarna för en god natts sömn, det kan jag behöva efter ett par oroliga nätter.











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype