Boston - igen

 
Igår, tisdag, bar det av mot Boston igen med min värdmamma och barnen. Vi hade lite tid att slå ihjäl innan mötet som min vm behövde gå på, så vi körde till Faneuil Hall och köpte en Boston-pin till min väska, samt att vi passade på att stanna på Ghiradelli Chocolate. Den milkshaken är ta mig tusan den bästa jag har druckit i mitt liv. Smakade så mycket choklad. 
 
Efter det rusade vi till mötet och jag hade hand om E under tiden. Eftersom vi var sena så tog min VM med sig C och rusade till mötet, vilket lämnade mig med E och barnvagnen och att låsa bilen osv. Att låsa bilen utan bilnyckeln blev lite kaosartat dock. Vi trodde båda att bilnyckeln var i skötväskan men den var i min vms jackficka, som hon hade med sig. Jag matade E i bilen för jag hade ingen aning om hur jag skulle låsa dörren utan nyckeln ... Tyvärr var det ju nollgradigt så jag kunde inte sitta där hela tiden med en bebis som blev kallare för varje minut som gick. 
 
Min VM lyckades skriva till mig att trycka ner den lilla pinnen i bildörren ... Tänk om jag kommit på det själv. Nu vet jag till nästa gång iaf. 
 
Efter mötet körde vi till Gaslight i Boston. Seriöst - ny favoritresturang. Steak frites med bästa såsen i universum - bearnaise. Jag har inte ätit det sen innan jag kom hit, och jag älskar bearnaisesås. Det är verkligen det bästa som finns. Efterrätt blev chokladmousse med apelsinsmak och mandelflarn. Igår var en så himla bra matdag, det är galet. 
 
Nu sitter jag och planerar en hejdundrans massa resor - på lördag ska jag till Mark Twain House med några kompisar och på söndag ska jag till New York med samma gäng. Nästa helg blir det kanske Cape cod, återigen med samma tjejer och jag försöker ta mod till mig att boka en resa till Chicago ensam i maj. Sen är det ju förhoppningsvis resan till Philadelphia. Så mycket roligt på ingång! 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype