CAPE COD - Provincetown

 
Wow. Vilken bildbomb. Sorry about that. Detta är dessutom bara en del av dag ett så tack o lov att jag bestämde mig för att dela upp inlägget i olika delar ... 
 
I alla fall - min klocka ringde 5:30 och jag körde till Franzis hus vid 06. Där hoppade jag in i hennes bil och Lisa kom även hon, och sedan bar det mot Cape Cod. Vi hamnade först i Eastham där vi checkade in vårt airbnb - himla gulligt! Sedan körde vi vidare till Provincetown, gay capital of the east om jag förstod det rätt.Prideflaggor överallt, en himla massa Bernie 2016-skyltar och en himla trevlig atmosfär. 
 
Vi började med att äta lunch på the Purple Feather där vi fick reda på att denna helgen var det en choklad-scavenger hunt i staden, arrangerad av the Purple feather. Vi fick ett stämpelkort á la orientering i skolan samt ett papper med ledtrådar och sen vandrade vi runt i butiker - tillsammans med en himla massa andra personer som gjorde samma sak. I vissa affärer var skulpturen jättevälgömd och i andra var det mitt i rummet - i vilket fall som helst var det ofta jättesvårt att hitta. 
 
Tillbaka på Purple feather lämnade vi in våra lappar, satte oss ner och åt glass och en chokladbomb för Lisa, värmde upp oss rejält i väntan på vinnaren. De drog en vinnare per dag bland alla inlämnade lappar och en vinnare drar de idag, "the grand prize", för de som hittade alla 20 skulpturer. Fingers crossed att det blir vi! 
 
Efter det gick vi på en promenad i staden, såg Provincetown High School - så himla fin skola! Vem hade inte velat gå där? Vi tog oss ner till stranden och hängde där en stund innan vi drog vidare för att se solnedgången - men mer om det en annan dag. 
 
Hoppas att ni hade en bra helg där hemma :) 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype