CAPE COD - Nauset Beach & Monomoy Island

Bilderna som följer är från vår andra dag på Cape Cod, dagen som jag kallar för den stora jakten. Jakten efter sälar som påstods finnas på Monomoy Island, som man skulle kunna se från Morris Island eller ta en båttur till. Ingenting funkade som det skulle så vi fick inte se några sälar tyvärr, men jag har lovat Lisa och Franzi att när de kommer till mig i Sverige, då jäklar ska vi se sälar. Utklippan, som ligger utanför Karlskrona, har nämnligen helt galet många om jag inte minns fel. Man kan även boka sälsafari upptäckte jag igår efter en snabb googling.
 
En mås för havstemat eller en gyllene kvick? No one knows











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype