CAPE COD - Race Point Beach

 
Race Point Beach var så himla vackert! Trots kylan så hade vi också väldigt roligt när vi hängde där och vi tog en himla massa bilder - och jag tog cirka 40 bilder på vågor som inte ens var särskilt bra? Äsch - vi fick några bra hopp-bilder i alla fall. 
 
Efter detta gick vi tillbaka till bilen för vi ville till en annan strand för att faktiskt se solnedgången men ve och fasa - bilen startade inte. Vi kunde komma in i det men motorn sa inte ett ljud ... Vi ringde Franzis värdfamilj men mottagningen var sådär så vi tappade dem hela tiden, vi hade alla ganska dåligt batteri efter en dag med gps-användning och kyla ... Tack o lov så kunde två män börja försöka förstå vad som var fel och till slut kom en familj som hade en startkabel så vi kunde få igång bilen igen. Detta var typ 30-40 minuter efter att vi hade börjat försöka. 
 
Vi fick rådet att stanna bilen endast när vi var tvugna så vi körde till vårt airbnb och ringde en verkstad som kom och hjälpte oss med att fixa batteriet, och verkstadsmannen kom även tillbaka på morgonen och fixade så att batteriet inte skulle lossna igen, allt för 50 dollar (ca 430 kr). 
 
Våra värdar, John och Jo Leal, tyckte så synd om oss att de plockade fram rester från sitt kylskåp och delade med sig fast de egentligen bara skulle bjuda på frukost och vi pratade om en massa trevliga saker. De var såna fina pärlor! Kan verkligen rekomendera deras airbnb. 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype