jag kom, jag såg, jag åt

 
Herre min get vilken god mat jag har ätit idag. Jag började med brunch med Johanna och Laura (au pairer från Tyskland) och det var så gott. Jag var på väg att säga att detta var min första brunch i USA, men det var en lögn för vi åt brunch i Vermont på hotellet, men det var mer en lunchmat blandad med väldigt lite frukostmat ... typ. Detta var mer brunch så som jag tycker brunch är: amerikansk frukostmat fast närmre lunchtid.
 
Efter det så åkte jag vidare till Mark Twains hus i Hartford, som var sjukt vackert och intressant! Så tacksam att tjejerna tänkte på mig när de hade en gratisbiljett över! Tyvärr fick man inte ta bilder inne i huset, vilket var synd, för det var verkligen helt galet vackert. Eftersom vi hade en speciell sorts guidad tur - in character - så fick vi följa med husan Lizzy Wills genom huset och hon berättade väldigt personliga detaljer om Mark Twain och hans familj. Det var verkligen super! Rekomenderar starkt att göra det - för det var roligt och intressant.
 
Vi körde sedan till Maggie McFly's i Manchester och fick samma bås som när vi var där förra gången - och jag var med precis samma tjejer. Vi skrattade alla åt det. Jag åt pommes frites som var friterad i tryffelolja med parmesanost och sedan körde vi efterrätt med s'mores som man fick till bordet och grilla över en liten eld. 
 
Nu är det läggdags i varje fall för jag ska stiga upp klockan 06 imorgon för att möta de andra tjejerna - Lisa, Helena och Franzi - 06:45 för att köra till Darien och ta tåget till New York. Vi har en fullspäckad dag framför oss med One World Observatory, förhoppningsvis Black Tap milkshakes och en hel del annan strunt. Och jag som skulle spara pengar. 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype