denna veckans bilder

Eftersom jag blev påmind av mamma under vårt skypesamtal nyss att jag inte uppdaterat bloggen alls denna veckan kommer här nu en snabb sammanfattning av veckan:
 
 
Alltid lika glad när man hittar svenska saker i diverse affärer - Stieg Larssons böcker på Barnes and Noble. Tyvärr kan jag ju inte rekomendera dem till en amerikanare eftersom jag inte läst dem själv (än), men men. Svenska saker!
 
 
Jag har länge tänkt att jag ska börja scrapbooka, och sen för några veckor sen hängde jag på Michaels med Alina och Pia. De köpte en massa grejer båda två, men jag måste alltid fundera innan jag spenderar pengar eller börjar nya påhitt haha, så jag tog lite längre tid på mig. 
 
Eftersom jag även redan spenderat en massa pengar i tisdags, när jag köpte detta, på vinterkängor, så var jag redan i farten. Fler och fler saker hamnade i min lilla korg men det gjorde ingenting, för nu har jag ett startkit av grejer! Nu måste jag bara framkalla bilder haha ...

 
Jag har nu smakat dessa flingor två gånger och det är de absolut värsta flingorna jag har ätit i mitt liv. BARA SOCKER. Smakar inget annat än socker, de smakar inte ens choklad. Flingorna började som ett internskämt här för när min brittiska värdpappa först flyttade hit så blev han också förvånad över mängden olika sorters flingor - precis som jag - och han berättade att han hade sett dessa men aldrig provat dem under de 10 år han har bott här. Så jag och min värdmamma bestämde oss för att vi skulle köpa dem. Som sagt - vidriga. Aldrig mer.
 
 
Äntligen var det bra snö att göra snölykta. Som jag har väntat sedan jag kom hit och det började snöa första gången. Detta var den första snölyktan min värdfamilj har haft för det brukar man inte göra här. Snögubbar och snöänglar så det står härliga till, men inte snölyktor. I alla fall, jag var jättenöjd, min värdmamma var jättenöjd. Win win situation.
 
Imorgon ska jag förhoppningsvis ta mig in till New York igen för en boksignering, vilket gör att jag kan bocka av det från min bucketlist plus att jag får träffa författaren till en av de bättre böckerna jag läste under förra året, nämnligen Victoria Aveyard som skrev Red Queen. Uppföljaren kom ut denna veckan så hon åker runt på en liten turné och mellanlandar i New York. Jag är galet pepp men det ska också bli svinkallt tydligen så jag får bylsa på mig allt jag äger!











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype