NEW YORK BABY

Igår var jag i New York! Kan tyvärr inte säga att jag är riktigt förälskad ännu, på samma sätt som jag har en kärlek till Paris (för Paris är ca världens mysigaste stad). Men jag ser verkligen potentialen för att verkligen bli förälskad! Dessutom hängde vi bara i turiststråken igår så det kan förklara varför jag inte blev upp över öronen kär i New York - jag absolut hatar turister. 
 
Summa av kardemumma så gick jag 20 000 steg igår enligt min kära lilla iphone. Här kommer bilderna från vår promenad!
 
 
Vi började med att gå till New York Public Library - som jag har velat gå till ända sedan Carrie skulle ha sitt bröllop där i Sex and the City. Tyvärr blev jag besviken - jag såg inga böcker alls? Jag hade förväntat mig stora rum med bokhyllor fyllda med nya och gamla böcker á la skolbilbioteket på Hogwarts - vilket kanske är lite orealistiskt nu när jag tänker efter. Istället var det många trappor och korridorer, stora rum med bord och människor som satt med datorer. 
 
 
Top of the Rock - att jag har varit högst där upp gav mig lite svindel om jag ska vara ärlig. 
 
 
Vi tog en häst och vagn-tur i Central Park - det var supermysigt men gick lite för långsamt för min smak haha. Vi åkte i alla fall förbi en massa ställen där filmer spelats in, men jag blev mest exalterad över alla ställen där Stuart Little hade varit haha. Vi stannade även vid fontänen från introt till Vänner, vilket var så spännande! 
 
Efter lite efterforskning (jag kände att det stämde inte rikigt) så är detta inte alls fontänen från Vänner. Vilket lurendrejeri. Är sjukt besviken nu faktiskt, var så himla glad över att bilderna därifrån var bra. Aja, nu får jag ju en anledning att åka till Burbank, CA, och ta bilder med den RIKTIGA fontänen! 
 
Jag var i New York med dessa tjejerna - Carla från Portugal, Kasia från Polen och Nadine från Tyskland. De två första var jag på orientation med och Nadine bor jättenära Kasia i New Jersey så hon hängde också med på detta - vilket var jättekul! 
 
 
M&M store, sjukt mycket godis och yay, go Sweden! Sedan gick vi vidare mot Times Square. 
 
 
Vi tog tunnelbanan från Times Square (så galet mycket folk, påminn mig om att inte hänga där igen ... ) till Flatiron building (nedan). Efter ett väldigt kort stopp där, endast för bilder lite snabbt, så åkte vi vidare mot Brooklyn Bridge. 
 
 
Jag har försökt få fram hur lång Brooklyn bridge faktiskt är, men får bara fram att huvuddelen är 486 meter långt - vilket låter ganska konstigt för det måste ha varit ungefär hur långt ut på den vi gick, och vi var inte ens halvvägs. Sen vet jag inte heller hur man mäter broar osv så jag har ju säkert fel. 
 
 
Nästa stopp var vid Ground Zero. De två minnesplatserna som är gjorda för de två tornen är väldigt fina och passande. Det är två fyrkanter, lika stora som platsen som tornen stod på, med vatten. Längs med kanten finns alla namn på de omkomna ingraverade tillsammans med om de jobbade i tornen eller tillhörde distrikt 42s brandförsvar osv. 
 
 
Vi avslutade allt nere i Battery Park där man kan se Frihetsgudinnan. Älskar alla ekorrar som springer runt i parkerna och blir matade av turister. Älskar att jag kan se ekorrar, flera stycken varje dag, här, för de är så gulliga. 
 
Jag var helt slut när jag satte mig på tåget hem vid 18-tiden. Jag var i New Haven strax efter 20.00 och efter ett snabbt stopp på Dunkin Donuts (fett besviken dock, fick en bränd bagel) så körde jag hem och var hemma vid 21:15. Helt utmattd och ont i fötterna så gled jag i alla fall i sängs efter att ha pratat med mina värdföräldrar.











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype