S O U T H A F R I C A | ett år senare

Ett år sedan jag och min klass gjorde den bästa resan jag någonsin åkt på. Jag är så galet avundsjuk på årets treor som åker på sin Sydafrikaresa nästa måndag.
 
Vi upplevde så mycket under den resan, såg så mycket och kände så mycket glädje över att vi fick vara där och dansa och leka och umgås med de sydafrikanska eleverna. Det var helt galet hur roligt man kunde ha det under tio dagar. Vi besökte kåkstäder och riktigt rika områden, hängde på fyra olika skolor och fick lära oss en massa om den sydafrikanska kulturen. Till exempel att de har bra mycket lättare än oss att vifta på höfterna och att vara konstnärlig - på vilket sätt som helst, drama, dans, poesi - värderas oerhört högt, högre än här hemma.
 
Fy farao vad jag grät den kvällen när vi sa hejdå till våra kompisar från de andra skolorna. Dels för att detta var en resa för livet men också för att det är otroligt mycket svårare att ta sig ner till Sydafrika för att hälsa på dessa underbara människor än att ta sig till Frankrike eller Polen och möta upp med våra utbyteselever därifrån.
 
Nedan finns i alla fall de sex låtar som jag starkast förknippar med vår resa och student samt ett urval av bilder från resan. Saknar gamla klassen lite extra så här i februari på grund av denna resan och kommer nog alltid att göra det. 
 
 
 
 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype