sleepy sunday

Denna veckan har gått fort samt upp och ner. I måndags var det President's Day, en dag då man firar Abraham Lincoln och George Washington, två tidiga och oerhört viktiga presidenter för USA. Det var med andra ord en bank holiday då skolor, banker och posten är stängda. 
 
Vi körde upp till Massachusettes (delstatsgränsen är typ 40 minuter från där jag bor) och åt lunch på Chick-fill-a - typ McDonalds men bara friterad kyckling i olika former. Efter det skulle vi ha åkt till ett lekland, men eftersom barn var lediga i måndags var det smockfullt och man fick vänta i 30 minuter innan barnen kunde börja leka.
 
Istället hängde vi, jag, min värdmamma och barnen, på Hobby Lobby i mer en timme och letade pysselgrejer till diverse påhitt. Jag köpte ett scrapbookalbum i rätt storlek och fler klistermärken haha. Jag har inte ens börjat än och har redan för mycket saker. 
 
 
Det här var i alla fall påsk-delen av Christmas Tree Shop (som trots namnet inte säljer julgranar eller julsaker året runt). Det är helt galet hur mycket grejer det finns, och detta var bara en affär. Target och Stop & Shop har sett ut så här sen början av februari, och då var det två månader kvar till påsk. Innan påsk firar man ju Alla hjärtans dag med dunder och brak här samt St Patrick's Day den 17 mars, så jag förstår inte riktigt allt ståhej så här tidigt.
 
På Christmas Tree Shop hittade jag även fodrade foppatofflor. Känner rent spontant att det finns nog bara i USA. (Dock var de jättemjuka så jag skulle nog förstå om någon köpte dem.)
 
 
Hittade även svenska pepparkakor och danska smörkakor. Blev så där lite varm i hjärtat när man ser saker hemifrån, och så saknade jag allt julgodis som jag knappt hann äta. Hemma har vi nämnligen en sån där blå burk där knäck och ischoklad och fudge och allt vad det heter bor i.
 
 
I tisdags var det återigen en studiedag för skolan, så vi åkte till Mystic Aquarium, CT. Det ligger typ en timme bort. Där såg vi en massa söta pingviner, en sjölejon-show (ganska mesig om jag ska vara ärlig, men allt kan ju inte vara så häftigt som Kolmårdens delfinshower antar jag) och vi klappade rockor.
 
Det var första gången jag gjorde det för det enda stället man kan göra det i Sverige är Universeum om jag inte minns fel, och när jag var liten var jag för feg och när jag var där förra sommaren var de dräktiga så då fick man inte. Jag kommer i alla fall inte göra det igen. Det var som att klappa en blöt svamp ungefär och jag fick rysningar i hela kroppen - inte min grej. Men nu har jag provat i alla fall!
 
Vi körde till Stew Leonards, en av oändligt många matbutiker här borta, och i just denna butikskedja finns det olika figurer som sjunger sånger om frukt, mjölk och allt där i mellan. 
 
 
Igår träffade jag Alina och Pia på eftermiddagen och vi körde/spelade laser game. Först körde jag och hämtade Pia eftersom hennes bil är trasig, och hon bor i skogen så det tog en stund. Men jag var inte ledsen för det för det innebar att jag kunde lyssna på ljudbok i bilen, och jag är snart klar med Harry Potter och den Flammande Bägaren! Wiho. Så mysigt att lyssna/läsa dem igen. 
 
Jag gjorde i alla fall något oerhört korkat igår och glömde plånboken hemma i allt detta, i typ 2 timmar utan körkort. Fantastiskt korkat. (Det blev två timmar eftersom jag körde hem och hämtade det, vilket tog 20 minuter.)
 
Såg denna hunden på vägen hem i alla fall och då blev jag glad:
 
 
Idag ska jag nog bara ta det lugnt. Kanske lämna huset och hänga på Starbucks och skriva lite, eller läsa någon av mina böcker så jag blir klar haha. Jag har hållt på med fyra olika böcker ett tag nu. Idag lär jag ju bli klar med Harry Potter så då kanske jag kan fokusera på Passenger eller Glass Sword (båda två är böcker som jag skulle kunna läsa ut idag om jag bara skärpte till mig). Det tuffa livet som bokslukare.
 
Hoppas att ni har en bra dag där hemma! :)











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype