Snow day

Vaknade till detta i morse. Snö är himla fint och jag älskar när det snöar men det betyder också att man blir insnöad här för vinterdäck på bilarna existerar inte. Det var en hyfsad jobbdag i alla fall - absolut inte den värsta men det var lite problem med "the listening ears" i sina stunder idag, vilket inte är roligt för mig eller för C.
 
Idag hade jag också hand om E i ca 3 timmar under eftermiddagen vilket var jättemysigt! Älskar att sjunga svenska barnvisor för henne - oftast blir det En kulen nattKlappa lilla magenbom bom låter stora trumman och Hjulen på bussen snurrar runt. Ikväll när hon inte ville göra någonting bar jag runt henne i huset och sjöng olika vaggvisar á Astrid Lindgren. Så mysigt! 
 
Nu ska jag gå och lägga mig (23:10 här) så jag är pigg och glad imorgon när jag ska till New York City! FIngers crossed för en bildbomb imorgon. 
 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype