treat yourself tuesday

Idag var en bra dag. Det är lite frustrationer mest hela tiden, men jag misstänker att alla au pairer känner så när det gäller sina värdbarn. Jag började vid sjutiden och åt frukost med C, sedan tittade vi på Monsters University-filmen. Jag gick upp och duschade och tog sedan över från min värdmamma med E. 
 
Hon ska snart flytta in i "sitt" rum till skillnad från det barnrum hon har nu. Det kommer bli så fint! Jag och barnen (mest C) sorterade hennes böcker och gick sedan ner till lekrummet och hängde. Vi åt ett litet mellanmål (C hade ätit en stor frukost utan tjafs) och E började bli trött så min värdmamma lade henne i sängen där hon somnade. 
 
C och jag lekte Monsters Inc och jag fick vara Sully. Med andra ord fick jag göra den träningsrutin som Mike tvingar Sully till - alltihop. Scary feet, don't let the child touch you, knuffa runt en "fotölj", borsta tänderna ... C gjorde även Mikes väckningsmonolog mer eller mindre felfritt. Inte behöver jag ett gym här borta inte ... 
 
 
Jag var ledig mellan 13:00 och 17:00, och idag bestämde jag mig för att göra något annat än hänga på mitt rum, titta på tv eller köra till Stop and Shop. Så jag körde till Westfarms mall i Farmington.
 
 
Det blev en handkräm från Body Shop - mina händer har aldrig i hela mitt liv varit så här torra. Men så har jag aldrig använt särskilt mycket bakteriedödande gel som jag gör nu så ...
 
 
Efter det hängde jag på H&M och insåg att de storlekarna som försvinner snabbast hemma (ca 32-36) och typ aldrig finns på rean var de enda som fanns kvar på rean här. 
 
På Macy's köpte jag Clinique-produkter, men jag börjar ångra åtminstone en av dem så vi får se vad som händer. Måste kolla upp bytesrätten på det. 
 
Det blev en blå klänning från Forever21 i alla fall, utan dragkedja. Så skönt haha. Hittade även en fin kjol som jag ska komma tillbaka till när våren kommit på riktigt. 
 
 
Jag kikade in på Urban Outfitters också, men de har mest kläder som passar under sommaren, eller i Kalifornien men där är det ju sommar hela tiden, så det får jag spara till en annan dag. Jag kollade på skor också, dvs löparskor, men de kostade svinmycket och jag hade redan spenderat alldeles för mycket pengar vid det laget haha.
 
När jag körde hem körde jag bland annat genom New Britain och East Berlin. Jag vet att man tog många av namnen på städer i USa från gamla städer i Europa, men det känns ändå konsigt. Öst-Berlin är liksom inte bara i Europa, det är också i historien. Ah, well. Americans.
 
Idag har jag även bäddat rent i min säng så jag är lycklig. Tyvärr är det inte nyrakade ben men man kan väl inte få allt här i världen.
 
 
Efter som detta blev en Treat Yourself Tuesday, så blev det att äta min cupcake som mina värdföräldrar köpte till mig i torsdags. Herre min get. Chokladfrostingen bara smälte i munnen. 
 
Som sagt, jag behöver ett gym här borta. Ska bara ta tag i det. Någon gång. 
 


Anonym    •     •  

Sån underbar blogg! Så kul att följa dig!! Massa super Kramar <3

Anonym    •     •  

Massa Kramar från Amanda c* glömde säga vem jag var ;)

Svar: haha kram på dig vännen <3 tack för att du läser och hoppas att allt är bra med dig!
Rebecca










Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype