y'all know i like books

 
Min "bokhylla" numera är inte särskilt imponerande. Det är fem böcker och en novellsamling, och då har jag räknat bort icke-fysiska kopior av böcker som finns på kindlen (två stycken) samt de svenska böcker jag hade med mig (första Harry Potter-boken och Lady Almina och verklighetens Downton Abbey).
 
Ovan kan ni alltså så de böcker som jag har köpt här under mina nio (!) veckor hemifrån. Har jag läst alla? Nej. Jag är oftast alldeles för trött om kvällarna för att orka, så de tillfällen jag har läst mest har varit under tågresorna till och från New York. 
 
Däremot skulle jag vilja läsa en oerhörd mängd olika böcker just nu, och flera av dem är klassiker som The Hobbit av J. R. R. Tolkien The Catcher in the Rye av J.D. Salinger (min värdmamma har sagt att det är en av hennes favoriter), To Kill A Mockingbird av Harper Lee (som jag fick i födelsedagspresent men inte läste innan jag åkte? Nu måste jag vänta ett år), Uncle Tom's Cabin av Harriet Beecher Stowe (som tydligen bodde i Hartford) och The Adventures of Huckleberry Finn av Mark Twain (även han bodde i Hartford-området).
 
Jag kommer på mig själv med att sakna min bokhylla/mina böcker hemma, som nu garanterat är nerpackade och väl omhändertagna av min familj. Inte för att jag hade någon plats att trycka in mina nya böcker dock ... har ni sett hur full bokhyllan är?  
 
 
Aja. Nu ska jag gå och lägga mig inför veckans sista arbetsdag - och sen får vi se vart det bär av under helgen! Jag har lite planer smidda och så får vi se om man är lite spontan.
 
Ha en bra fredag gott folk.
 
 


Mamma    •     •  

Det är med stor glädje jag ser de böcker jag tjatat om på din läslista! Catcher in the rye heter Räddaren i nöden på svenska, och som av en händelse finns den också i bokhyllan härhemma. God lässtund!

Jonte1337    •     •  

chansen för att jag har läst två av ovanstående böcker är ganska liten men dock sann! Ha d gott!










Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype