1 månad i USA

Wowza. Det var inte meningen att det skulle gå så här länge mellan uppdateringarna. Hoppsan sa, men livet flyter ju på även här borta. Jag har varit i USA i en månad och en dag idag! Det är fortfarande jättekul att vara här, nya saker händer hela tiden och jag börjar lära mig vad som funkar och vad som inte funkar med C. 
 
Slutet på förra veckan var lite tufft. Det var inte mycket som gick rätt och C lyssnade knappt på mig, jag tappade nästan rösten av min förkylning och vi hade en snöstorm. Mina värdföräldrar stöttar mig så sjukt mycket dock och det är jag otroligt glad för! Fyraåringen är också så otroligt härlig att vara med när det inte är en tuff timme, vilket gör att dagarna flyger fram. 
 
Snöstormen var inte särskilt spännande - det kom 22 cm snö och vi kunde inte köra någonstans under lördagskvällen, men det var rätt häftigt att se snön. 
 
 
I fredags körde jag och min värdmamma till NoRA Cupcake Company i Middletown. Jag valde givetvis en S'more cupcake - varför jag väljer S'more hela tiden? Det är SAFE. Man kan inte misslyckas med något som smakar som s'mores. 
 
 
Chokladfudge-frostingen var fantastisk. Jag vill äta den med sked för evigt i all framtid. 
 
I söndags åkte jag till New Haven och Ikea med två tyska au pairer. Jag har aldrig gått igenom ett Ikea så snabbt - vi snackar max en kvart. Men å andra sidan så är vi tjejer som inte bor hemma-hemma eller som riktigt behöver köpa grejer till sitt rum ännu, så det blev ett påslakan för den ena tjejen och jag letade efter en glasburk, men hittade ingen jag ville ha. 
 
Istället gjorde jag fina köp i den svenska matmarknaden utanför kassorna. Det blev flädersaft, kanelbullar, ballerinakex (fast det är ju givetvis inte ballerina utan ikeas kex med chokladkräm) och prästost. Kära, högt älskade prästost. I en månad har jag saknat dig men nu finns du i mitt liv igen. Mycket kärlek och många kramar från den ostälskande blekingebon på andra sidan Atlanten. 
 
 
Jag tog typ en bild totalt i New Haven vilket jag ångrar, men det är  bilden ovan. Plogningen här är spännande eftersom folk typ inte går någonstans. När vi parkerade bilen fick vi kliva genom stora snövallar för att komma till trottoaren. Inte uppskattat av mina halvt-vattentåliga högklackade kängör. 
 
Vi fikade på Starbucks och åkte vidare sen till Michaels, vilket är en pysselaffär. Vi spenderade alldeles för lång tid där men nu vet jag vart jag ska gå när jag börjar scrapbooka! Det är något som jag har tänkt på väldigt länge men de hade så otroligt mycket roliga material att jag bara måste nu när jag är här. Att få chansen att göra en USA-scrapbook är för bra för att missa. 
 
På Michaels hittade jag även en glasburk som jag ville ha, så nu har jag en glasburk med mina sparpengar, aka resepengar. Första gången jag får nalla ur den burken blir nästa helg (inte den som kommer) för då ska jag till New York förhoppningsvis och möta upp med två tjejer jag hängde med på orientation!
 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype