Arbetsvecka 2: check

Min arbetsvecka har haft sina svackor, det ska jag inte ljuga om - till exempel idag när jag och pojken lekte frisör och jag var tvungen att gå iväg och gråta lite för att jag saknar min lillebror. Leka frisör är vår grej liksom, och jag saknar honom något så enormt!

Veckan har i vilket fall som helst gått snabbt, och nu är det ledig helg som gäller - hela helgen! Jag ska antagligen träffa en tjej från närområdet imorgon och hitta på någonting, och på söndag ska jag träffa en svensk au pair för första gången! Låter himla exotiskt, inte sant?

Ikväll åt vi cheese steaks och herre min get vad det var gott. Tänk er kebabkött fast riktigt kött, dvs hyvlat kött, i ett ljust bröd med lite ost och ketchup. Nyttigt? Inte på kartan, men det smakade precis, precis som cheeseburgare! Galet gott. Mina värdföräldrar berättade också att cheese steak började i Philadelphia och eftersom de bodde där innan så hälsar de fortfarande på ofta, och då minsann ska jag få äta en riktigt cheese steak.

Känns som om alla mina resor i det här landet planeras efter mat ... men vad gör väl det om hundra år.











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype