Första dagarna hos familjen

 
Idag är första jobbdagen. Jag är egentligen schemalagd under eftermiddagen men följde med till pojkens skola ändå för att hälsa på lärarna och så vidare - jag har faktiskt kört dit i helgen och övat på hur jag ska köra vilket var förvånandsvärt enkelt att hitta till. Bara rakt fram på vägen och sen till vänster. 
 
Jag och min värdmamma samt den lilla flickan ska idag försöka ta oss till Social Security Office vilket är stället där jag ansöker om ett amerikanskt personnummer of sorts, om jag har fått det rätt. När jag har det numret kan jag ansöka om ett bankkonto och så vidare. 
 
När jag kom till familjen i onsdagskväll var det mycket ståhej! Pojken har ju längtat sen i oktober när vi matchade efter att jag skulle komma och leka med honom och han hade tydligen varit uppe i varv hela dagen. Han hade till och med valt ut gula blommor till mig som jag fick! 
 
Vi åt en köttgryta till middag som var jättegod men min jetlag var fortfarande knäpp så min kropp orkade inte äta särskilt stor portion när klockan var typ 01-02 på natten. 
 
Jag fick även en jättesöt välkomstpresent av värdfamiljen, nämnligen två skitstora burka med Nutella (i min au pair video pratade jag om hur mycket jag älskar just Nutella), Yankee-candles och en Kindle att läsa böcker på? De har varit så bekymrade över att jag kommer köpa fler böcker än jag kan ta hem så jag kan köpa dem på Kindlen istället. Så himla snällt!
 
 
Nyår firade jag med mina värdföräldrar här hemma, pojken fick typ "sparkling cider" som han tydligen älskar, vi tittade på 2014 års fyrverkerier från London på Youtube och sen var det natti natti för honom och lillasyster. Vi gick ner i hemmabion och tittade på Jurassic Park (första gången för mig) och tittade sedan på the Ball drop vid Times Sqaure, pratade en massa. Innan vi gick och lade oss lekte vi även med min värdpappas mobilapp-styrda BB8 från Star Wars, vilket kan vara den sötaste leksaken jag någonsin har sett. 
 
1 januari tog de med mig till Cheesecake factory eftersom jag hade nämnt att det var på min bucketlist. Jag åt fettucini Alfredo med kyckling - SÅ HIMLA GOTT. Älskar det. Portionen var ju hur stor som helst dock och det var en lunchportion. Middagsportionerna är tydligen dubbelt så stora. 
 
 
Vi tog med oss cheesecake hem och omg vad det var fantastiskt. Bästa någonsin, på riktigt. Jag åt en S'mores Cheesecake med en botten av Graham-kex, hård chokladkräm, chokladmousse-liknande och sedan typ en fudgeglasyr och en smält marschmallow. Den var fantastisk.
 
 
BUCKETLIST: Cheesecake Factory - check











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype