första lönen

Jag fick min första lön i fredags, och den började jag spendera i lördags genom att köra själv till Barnes and Noble här i Glastonbury. Det var första gången jag körde en "längre" sträcka, dvs typ 15 minuter, själv, men det var på motorväg och inne i stan med massa trafikljus så nog var det läskigt så det räckte.

Jag köpte där två böcker: Soundless av Richelle Mead och Passenger av Alexandra Bracken. Jag är halvvägs genom Soundless och den är bra hittils, lite anorlunda från Richelle Meads andra böcker som jag avgudar, men bra! Tyvärr hade de inte en tredje bok som jag hade letat efter, men jag får vänta tills den kommer i paperback (pocket) i April, eller köpa den på kindlen som mina värdföräldrar köpte åt mig som välkomstpresent. 
 
I går körde jag och min värdmamma till Buckland Hills köpcenter i Manchester, CT, ungefär 20 minuter från oss. Jag körde bilen i hällande regn och på sina ställen var det vattensamlingar på vägen, djupa sådana. Det var lite obehagligt om jag ska vara ärlig, att köra så snabbt som jag ändå gjorde i så dåligt väder där man knappt såg mer än bilen konturer och bromslampor. 
 
Jag har i vilket fall som helst känt att jag behöver mer än de två par svarta jeans jag har med mig, så jag köpte ett par mörkblå superstretch jeans (det var de enda som inte hade hål i sig kändes det som) och hittade även en t-shirt och en blus som var på rea för 5 och 10 dollar styck. Det är typ 45 och 85 kr. Den ljusblå randiga tröjan hittade jag på Forever 21 för halva priset, så den vart bara 11 dollar (94 kr)! Är väldigt nöjd med det köpet, som min värdmamma dessutom hittade åt mig i butiken! 
 
Själv är jag nöjd med mina inköp men nu blir det att se vad resten av veckan har att erbjuda, annars ska jag nog hålla lite i pengarna och planera lite resor under året ... 
 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype