helgen som har gått

Gissa vem som brände sönder tungan på en varm choklad från Starbucks idag :) Det gör så galet ont. Tur att kylskåpet har en ismaskin så att man kan lindra smärtan.

Andra smärtor som behöver lindras är lite ont i höger öra samt den där slemklumpen som vilar sig så bekvämt bakom näsroten. Det är inte alls trevligt att återigen vara på en c-vitamin diet då det inte är särskilt gott att shotta Airborne. Vitaminboosten gjorde ju dock nytta förra gången så jag hoppas verkligen att det funkar nu också - jag ska bara bli bättre på att ta den! Igår fick jag ta en ipren innan jag kunde somna på grund av mitt öra, men jag hoppas att jag slipper det idag. (Verkar barka åt andra hållet nu när jag skriver detta dock ...)
 
Hela helgen har jag varit ledig och det har varit skönt. Jag har haft låååånga mornar med mycket tv-serier, skype och lite annat smått och gott. Igår skypade jag med mamma, pappa och två av mina bröder när jag åt frukost, och sen tittade jag på Parks and Rec och så kom jag på att jag kan se ikapp Reign. Hallelujah att man nu har tillgång till alla tv-kanalers diverse play-funktioner. 
 
Jag träffade en tysk au pair igår vid tre-tiden på Starbucks - hon var supertrevlig och lätt att prata med när vi väl kom över den första tröskeln med blyghet. Vi pratade på i två timmar innan jag var tvungen att lämna då min värdfamilj undrade om jag ville följa med ut och äta. Det säger man ju inte nej till i första laget så jag körde hem, bekantade mig med alla amerikanska mynt jag har samlat på mig (igår hade jag totalt 3 dollar och 26 cent i mynt - idag har jag mer).
 
Vi körde sedan till Max Amore, en italiensk resturang. Max är en kedja av massor olika resturanger, bland annat Max Fish och Max Burger. Vi åt på Max Burger för typ två veckor sen när vi firade min värdpappa och den hamburgaren jag åt där var egentligen inget speciellt men den var så förbaskat god. 
 
 
 
Jag beställde en Pollo alla Genovese Stone Pie vilket var en pizza (men eftersom den bakades i stenugn så hette det stone pie?) med rosmarinsmarinerad kyckling, asiago (ost) och gorgonzola samt rostade pinjenötter. Den hade också karamelliserad lök men den beställde jag givetvis bort. 
Visar IMG_0068.JPG
Visar IMG_0068.JPG
 
Efterrätten var en chokladtårta utan mjöl - jag tänkte att den skulle vara mycket lösare, typ som kladdkaka, men den var god ändå! Den var placerade på något som hette créme Anglaise och serverades med vanilj gelato. Det var ljuvligt!
 
 
Idag ställde jag klockan på kvart i sju på morgonen för att skypa med världens bästa Frey. Så mysigt att prata med folk hemifrån fast man är på andra sidan jorden! 
 
Efter skypesamtalet blev det åter Parks and Rec och frukost i sängen, innan jag tog tag i livet och gav mig ut på vägarna. Min körning idag var dock inte den bästa då jag var stirrig när jag hamnade lite vilse och sedan nästan missade ett rödljus. Inte bra alls och lita på mig när jag säger att jag skärpte till mig ordentligt efter det! Jag körde till Barnes and Noble istället för Stop and Shop (som jag inte hittade till haha) och lugnade ner mig bland alla böckerna. 
 
 
Hittade dessa oerhört vackra klassiker - blev jättesugen på att samla på mig allihopa. Tyvärr måste jag ju också frakta hem böcker jag köper, så därför vill jag bara köpa såna böcker som jag vet att jag kommer att läsa. Dessutom har jag inte läst ut alla tre böcker (2 från B&N och en på Kindeln) jag köpte förra veckan, så jag får vänta lite till innan jag lägger vantarna på en ny bok. Helst till typ februari. 
 
 
Jag vandrade runt på Barnes and Noble i nära en timme och hittade allt möjligt spännande. Bland annat en guidebok om Sverige där mitt kära lilla Karlskrona fanns med! Blev så lycklig så där satt jag och läste lite smått om min egen stad, som jag för övrigt har jobbat som guide i så intet nytt på under solen. Trevligt var det i alla fall!
 
Idag träffade jag den svenska au pairen Anna i West Farms-gallerian. Det var trevligt att få prata lite svenska här för en gångs skull. Jag var på väg att flera gånger inleda på engelska, men då fick jag bita mig i tungan och börja om på svenska. 
 
Min värdmamma hämtade mig vid kvart i sex ungefär (jag hade kunnat köra själv antagligen men Hartford är en STOR stad med fyrfilig motorväg). Eftersom jag kände mig mer eller mindre igen igenproppad med slem så orkade jag inte köra i en ny stad. Vi körde till Whole Foods och herre min get - min nya favoritmataffär! 
 
Den var så trevlig med layout och fräsh mat och ekologiskt. Lite på det dyrare sidan tror jag, men alltså det är säkert värt det för hur fräsch den maten såg ut. Eventuellt ska vi köpa/äta lunch (finns tydligen en del i vår Whole foods market i Glastonbury där man kan sätta sig och äta sin lunch) där imorgon så att jag får prova! 
 
För övrigt hade de Felix Lingonsylt där vilket var kul att se. På Stop and Shop hittade vi häromdagen Annas pepparkakor vilket också gjorde mig glad. 
 
 
Köpte denna ekologiska choklad - det var typ den högsta kakao-halten som fanns förutom 88% vilket är alldeles för högt för till och mig. 
 
Kvällens måltid ser ni nedan (lammkottletter med grillad potatis). Mina värdföräldrar hade couscous men frågade om jag hellre åt potatis, och sen var de så snälla och gjorde det till mig. Var vänlig notera den stora högen med sallad som jag åt upp (utom de lila bitarna. Ingen gillar väl lila sallad?).
 
 
Familjens katt Sasha som har blivit bästis med mig. Jag klagar inte! Hon är så väldigt mysig att ha att göra med och brukar hänga med mig i soffan. Vissa dagar har hon till och med följt med mig upp till mitt rum och så har vi tagit en tupplur tillsammans. Jag är så otroligt glad att jag har en katt här, det gör längtan efter min lilla Leia lite lättare att leva med.











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype