Martin Luther King Day

Idag var skolorna stängda för att USA "firade" Martin Luther Kings dag. Helt ärligt har jag inte hört ett smack om någonting - jag har från twitter sett mer uppmärksamhet om detta på hemmaplan då Malena Ernman fick ett pris uppkallat efter honom idag. That's it.

I och med att skolan var stängd så har jag jobbat lite anorlunda idag - började vid tio istället för vid halv tolv (vilket inte är så himla farligt egentligen haha). Vid elva kom min värdmamma hem efter ett ärende och vi åkte genom Hartford och vidare till Canton, CT. Vi besökte en butik som kallas Sur la Table - i princip Cervera.
 
 
Vi letade efter en rosett-kakform, ni vet som för bröstcancerfonden? Januari är en awareness-month som är viktig för min värdfamilj så min värdmamma vill baka kakor och dekorera i rätt färg, som det sig bör. Tyvärr fanns inte just den formen men typ hundra andra. Det slutade med att vi köpte en brandbilsform till C och vi beställde den andra från Amazon.

När vi var på väg att lämna hittade jag bland annat ett schema över matlagningslektioner som man kan få på detta stället, och den 31 januari (tror jag) är det Skandinavisk matlagning. Jag är lite sugen på att gå dit och bara "lol this is not how we do it".

Den andra saken jag hittade var ett danskt pannkaksjärn - dvs en stekpanna för äppleskivor! Det är typ pannkaksbollar som man doppar i socker eller sylt och sen äter. Bästa någonsin. Vi har inte gjort dem hemma på flera år för vi tappade bort järnet tror jag, men det är så gott! Jag visade järnet för min värdmamma och berättade om det och hon var genast på idén - hon är på alla mina idéer jag svär, så roligt - men jag lyckades avstyra det lite.

 
Så nej, jag har inte märkt av Martin Luther King day särskilt mycket tyvärr. Men det var en bra dag i alla fall.











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype