Red Cross America

Dag tre på orientation, den 29/12, kom Röda korset och pratade om säkerhet och första hjälpen för små och stora barn. De gick även igenom lite olika djur som är farliga, vilket var väldigt lite för att vara ärlig och allra mest typ getingar och fästingar. 
 
Det var i helhet precis allt som man har gått igenom i skolan minst två omgångar (högstadiet/gymnsiet) och typ alla simlektioner man har gått på. Nödvändigt att gå igenom? Absolut. Men hade jag fått välja hade jag ju gjort typ alla andra lektioner under Orientation istället. 
 
Maten på orientation var helt okej - mycket kyckling. Jag tror vi åt kyckling totalt 3 av 6 måltider, vilket hade kunnat bli uppdelat bättre. Annars var det typ fajitas med antingen kyckling eller nötkött, något slags marinerat nötkött vilket var gott. Det var efterrätter varje lunch, typ citronmarängpaj och fruktkaka. Lite besviken att det inte var typ brownies som känns som typiskt amerikanskt. 
 
Dag fyra på orientation gick så galet snabbt! Vi började vid åtta, som vi gjort varje morgon, men vi hade inte tillgång till våra rum under dagen så all packning var tvungen att vara färdig innan vi började. Vi pratade, Sandee svarade på frågor, vi åt lunch, samlades igen och VIPS var det dags att folk skulle lämna. 
 
Jag blev hämtad på hotellet så vår grupp var ju kvar längst. Min värdpappa skulle komma vid "threeish" och vi började vänta vid typ två. Sen blev han lite sen pga trafiken så han var där vid 15:30 typ. Jag var så galet nervös och kallsvettades, kunde inte för mitt liv fokusera på boken jag försökte läsa ... Och sen kom han! 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype