sjukling på andra sidan atlanten

Första jobbveckan har gått upp och ner. I måndags vaknade jag med ont i halsen och täppt i näsan, så jag har gått på en C-vitamin kur för att kort ner förkylningsperioden hela veckan. Den har fungerat förvånandsvärt bra för att vara ärlig, men var ju inte det bästa jag har druckit. Har svept ungefär sex eller sju sådana här koppar.
 
 
I onsdags båda lämnade jag och hämtade vid skolan själv och igår var en riktigt bra dag med pojken. I princip inga problem och sen åkte jag iväg med min värdmamma och barnen och hängde på Macy's och Target. Vi kom hem och jag gjorde nattningen av pojken - som för övrigt gick relativt smidigt. 
 
Sen lagade vi mat och brandlarmet gick. Igen. Andra gången denna veckan för att spisen gick bananas. Medan mina värdföräldrar vädrade ut och stängde av larmen sprang jag upp till pojken och tröstade honom, eftersom han hade vaknat av larmet. Och det är inget dåligt larm, jag är helt övertygad att om det går en natt så har jag inga som helst problem med att höra det.
 
Vi åt indiskt igår, vi tittade på Modern Family, The Big Bang Theory och även lite Disney beyond the parks (vilket i princip är en timmes reklam om deras cruises). Jag gick upp och lade mig och vid kvart i fem i morse kräktes jag. 
 
Så himla roligt att ha varit här i precis en vecka och redan är magsjuk. Denna dagen har jag inte gjort någonting eftersom jag är sjuk. Har legat i min säng hela dagen och tittade på House Renovation, Kardashians, Alla älskar Raymond ... Jag har även kollat på Gilmore Girls på Netlfix (jag har tillgång till amerikanska netflix här förhoppningsvis utan att betala extra, jag älskar det!). 
 
Men magsjuka suger, även om jag håller på att bli bättre nu. Har ätit och druckit sen lunchtid och har fått behålla allt. Skypade med familjen vid två idag vilket kändes bra. Skönt att se dem! 
 
Önskar att jag kunnat skypa med mina vänner idag också, men jag hade inte orken riktigt. Tur att jag har skypat med dem två gånger redan! 
 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype