the one with monday and tuesday

 
I måndags vaknade jag till snö i trädgården. Jag var inte lycklig. Jag har mer än tröttnat på snö nu och vill ha riktig vår. Den smälte undan duktigt under dagen i alla fall, och nu har vi bara kvar snö i skuggorna av trädgården vilket känns bra. 
 
Vi hade ett clustermöte på Cheesecake factory i måndagskväll, och jag åt en Brioche Breakfast Sandwich (ägg, bacon, ost bascially) och en S'mores cheesecake. Det är min absoluta favorit. Jag älskar s'mores cheesecake. Den måste följa med mig hem när den stunden kommer, och det kommer vara den första cheesecaken när jag öppnar mitt cheesecake och bokkafé.
 
Igår åt vi lunch på Panera, jag, min värdmamma och barnen. Och eftersom jag inte kryssat i att jag ätit mac and cheese än (fast jag gjort det jättemycket) så kommer här en bild. 
 
Efter att ha lämnat C i skolan så körde jag till West Hartford och hängde på Barnes and Noble, satt och läste i min bok en stund och har äntligen börjat närma mig slutet. Tack o lov för det! Har kämpat med Passenger alldeles för länge nu. Hittade världens sötaste POP-figurer i alla fall - Joey Tribbiani och the Chick. Blev helt förälskad och nu vill jag ha typ alla från Vänner! Jag vet inte vad man gör med dem egentligen, men de var jättesöta.
 
Jag stannade på Starbucks på vägen hem innan jag hämtade C och köpte en iste, med smaken passionsfrukt. Det var en väldigt speciell smak och jag vet fortfarande inte om jag gillar den eller inte. Ah well. 
 
En riktigt jobbdag till innan vi drar till Vermont, jag och min värdfamilj, och ett badland där! 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype