Yale

 
Igår åkte jag till New Haven och Yale University. Sällan har man kännt sig så likblek som när man hängde med fyra sydamerikanska tjejer. Kul var det i alla fall! Jag blev dubbad till "the good girl" för att jag inte får gå ut här än ... Jag var även yngst då samtliga av de andra tjejerna var typ 23 år och uppåt. (Något som jag har märkt är att tjejerna från Sydamerika alltid är i 20-års åldern och tjejerna från Tyskland är alltid 18 going on 19). 
 
Yale var i alla fall himla vackert! Jag tyckte på bättre om Yale än Harvard tror jag ... Yale är mer centralt i New Haven än vad Harvard var i Boston. Byggnaderna var så himla fina. Hade så gärna sett campuset mer i action, precis som på Harvard, men man kan inte få allt!
 
New Haven rent generellt var en mysig stad som man lätt kan gå i. Vi åt pizza på Modern Apizza, ett känt ställe i New Haven tydligen. Pizzan var god och påminde mig lite om pizza hemma. Det var en väldigt tunn pizza, tunnare än svensk men absolut tunnare än vanlig amerikansk pizza. 
 
Idag ska jag gå på bio och se Allegiant med Helena. Jag är helt övertygad om att filmen kommer att vara dålig jämfört med boken, eftersom den tidigare filmen fullkomlig slaktade Insurgent. Men det blir första gången jag går på bio här.
 
(1) detaljer på ett stuprör som jag blev förälskad i, (2) och (3) byggnader, (4) namn på stupade före detta Yale studenter i bland annat första och andra världskriget samt vietnam- och koreakirget. (5) Studentkorridorer - tänk att bo där! Så mysigt. (6) Teeny tiny birdies are my faves, (7) jag på Yale. Tänk vilken dröm att gå där. Tänk på vilka bortkastade pengar för jag hade aldrig klarat den skolan haha. 


Mamma    •     •  

Klart du hade!










Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype