JAG HAR EN VÄRDFAMILJ

Det är ungefär en och en halv vecka sedan jag matchade med min värdfamilj. Nu har det hunnit lägga sig och jag har pratat med mina två chefer om att jag måste sluta, och jag kan äntligen gå ut med det. 
 
Jag har en värdfamilj! Jag ska flytta till South Glastonbury, Connecticut och jag åker den 27 december! Det är helt galet. 
 
Familjen (#26) är så himla mysig - jag har mamman på facebook och kör imessage med pappan - och de älskar Harry Potter och Disney och deras duschdraperi är i Toy Story-mönster. De har två barn, en pojke som är 4 år gammal och en flicka som är ett halvår. De älskar Downton Abbey så jag får inte säga något om vad som har hänt än och jag har sett bilder på mitt rum (det är lila!) och det känns så rätt.
 
Jag pratade med dem onsdagen den 28/10 och sen matchade vi redan dagen efter. Helt galet! Det kändes rätt. Jag fick ju kalla fötter å andra sidan, så som man får efter ett så här stort beslut men pappa coachade mig igenom det och nu känns det så himla bra. 
 
Så nu börjar förberedelserna - och en ny kategori här på bloggen. Jag skapar väl den nästa gång jag uppdaterar något om ambassader och försäkringar och packning och allt som ska till innan det är dags för mig att åka, vilket är om 48!!! Herre min get. 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype