match #12 | Santa Cruz, CA

 
Vart: Santa Cruz, Kalifornien
Barn: Pojke, 6 år, flicka, 1 år
Djur: -
 
Jag har fått min första matchning från Kalifornien! Jag var på väg att skriva västkusten, men det hade jag ju redan i och med match #6
 
Pappan i den här familjen är fransk och det ger mig ju utmärkta möjligheter att öva upp min gamla franska haha ... (Den är numera kass - har inte läst franska på 1 1/2 år.) Föräldrarna jobbar båda på Apple, så det känns ju fel att komma med min HP dator dit. Eller inte. 
 
Familjen verkar trevlig, jag fick matchningen igår kväll och jag har fått ett mail från mamman, men eftersom jag upptäckte allt detta när jag gick och lade mig igår vid 23:30, så valde jag att bara läsa igenom allt och sova på saken. Jag ska maila tillbaka snart att jag gärna pratar med dem. 
 
De verkar så himla inbjudande i sin essay - det är ungefär "detta gör vi som familj på helgerna, du får gärna hänga med eller hitta på egna saker - det är upp till dig!" och det är så jag vill ha det. Den andra familjen som jag fick en matchning med imorse gav ett helt annat intryck. 
 
Jag skulle ha tillgång till en egen bil (toyota prius) och mest ansvarig för den lilla flickan om dagarna, även om eftermiddagen skulle ägnas åt pojken också. 
 
Nu ska jag a) maila denna familjen och b) skriva ett till inlägg om den nästa familjen som har visat intresse. 











Kom ihåg mig?

Jag heter Rebecca, jag är 19 år och jag kommer från Karlskrona. Den 27 december drog jag på mitt livs äventyr och hamnade i South Glastonbury, Connecticut där jag jobbar som au pair i ett år. Jag tar hand om två barn: C som är fyra år och E som är 10 månader. Jag spenderar mina pengar på böcker, mat och resor.


HannaVic logotype